Ένα εκατομμύριο επιβάτες, κάτοικοι και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης, επέλεξαν το μετρό κατά τον πρώτο μήνα λειτουργίας του, σηματοδοτώντας μια θεαματική αλλαγή στις μετακινήσεις στην πόλη. Η χρήση του νέου μέσου σταθερής τροχιάς έχει ήδη επιφέρει σημαντικές θετικές επιπτώσεις, με την κίνηση στην αγορά και το κέντρο να καταγράφει αύξηση της τάξεως του 30%, ενώ παράλληλα παρατηρείται μείωση κατά 15% των αυτοκινήτων που εισέρχονται καθημερινά στην πόλη.
Τα ενθαρρυντικά αυτά στοιχεία, που υπογραμμίζουν τη συμβολή του μετρό στην αειφόρο κινητικότητα και τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της πόλης, παρουσιάστηκαν από τον υφυπουργό Εσωτερικών (Μακεδονίας και Θράκης) Κώστα Γκιουλέκα, μετά από διευρυμένη συνεδρίαση του Συντονιστικού Συμβουλίου για τη μείωση των επιπτώσεων από την κατασκευή του οδικού άξονα fly over.
Σύμφωνα με τα δεδομένα που ανακοινώθηκαν, το μετρό χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο από νεότερες ηλικίες, με την μεγαλύτερη επιβατική κίνηση να εντοπίζεται από το μεσημέρι και μετά. Επιπλέον, καταγράφηκε ομαλοποίηση της κυκλοφορίας σε βασικές οδικές αρτηρίες και στην περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, γεγονός που συνδέεται άμεσα με τη λειτουργία του μετρό και τη μετάβαση σε πράσινες μορφές μεταφοράς.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, τέθηκε επί τάπητος η αξιοποίηση των πρώτων συμπερασμάτων από τη λειτουργία του μετρό για τον ενδεχόμενο ανασχεδιασμό των υφιστάμενων μέτρων. Ο κ. Γκιουλέκας επεσήμανε ότι, πέραν του χώρου στάθμευσης 400 θέσεων που θα δημιουργήσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης πλησίον του τερματικού σταθμού της Νέας Ελβετίας, εξετάζονται και άλλες προτάσεις για τη δημιουργία επιπλέον θέσεων στάθμευσης, προωθώντας παράλληλα τη βιώσιμη αστική κινητικότητα. Επίσης, δρομολογείται η δημιουργία νέων σημείων φόρτωσης και εκφόρτωσης εμπορευμάτων, σε συνδυασμό με την αυστηρή επιτήρηση των ήδη υπαρχόντων, με στόχο τη βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας εντός του αστικού ιστού.
Παράλληλα, ο ΟΣΕΘ προετοιμάζει τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης, λαμβάνοντας υπόψη τα νέα δεδομένα που έχει δημιουργήσει η λειτουργία του μετρό, με σκοπό τη βέλτιστη ενσωμάτωση του νέου μέσου στο ευρύτερο δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών, ενισχύοντας την πράσινη μετάβαση στις μεταφορές.