Ο Γερμανός Καγκελάριος Όλαφ Σολτς δήλωσε ότι δεν θα πρέπει να επιβάλλονται πρόστιμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν συμμορφώνονται με τα όρια εκπομπών άνθρακα.
«Τα χρήματα πρέπει να παραμείνουν στις εταιρείες για τον εκσυγχρονισμό της δικής τους βιομηχανίας, της δικής τους επιχείρησης», ανέφερε στους δημοσιογράφους.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ, οι μέσες εκπομπές των εγγεγραμμένων νέων αυτοκινήτων το 2025 πρέπει να είναι κατά 15% χαμηλότερες σε σύγκριση με το 2021. Ωστόσο, η μείωση των πωλήσεων πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων έχει καταστήσει πιο δύσκολη την επίτευξη αυτού του στόχου.
Ο Υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας, Ρόμπερτ Χάμπεκ, υποστήριξε τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έχουν δηλώσει ότι ο στόχος μείωσης CO2 για το 2025 είναι υπερβολικά αυστηρός.
Ο Χάμπεκ δήλωσε ότι είναι ανοιχτός στο ενδεχόμενο προσωρινής αναστολής των προστίμων που θα επιβάλλονταν το επόμενο έτος, εφόσον οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να αντισταθμίσουν τα όρια CO2 υπερκαλύπτοντας τους στόχους τους το 2026 και το 2027.
«Σχετικά με τα όρια του στόλου, η θέση μου είναι η εξής: Διατηρούμε τα όρια στόλου και είμαστε πραγματιστές σχετικά με τη μετάβαση», δήλωσε ο Χάμπεκ.
Πρόσθεσε ότι αυτή η προσέγγιση θα έδινε στις εταιρείες ευελιξία και κίνητρο να σημειώσουν περαιτέρω πρόοδο στην προστασία του κλίματος, χωρίς να αναγκάζονται να πληρώσουν δισεκατομμύρια σε πρόστιμα.
Οι στόχοι CO2 χρειάζονται κίνητρα για EVs, λέει η VDA
Η Χίλντεγκαρντ Μύλερ, επικεφαλής της γερμανικής ένωσης αυτοκινητοβιομηχανιών VDA, δήλωσε ότι υπάρχει χάσμα μεταξύ των φιλόδοξων στόχων ρύθμισης εκπομπών CO2 για τα οχήματα στόλου και των κινήτρων για την ενίσχυση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.
Υποστήριξε ότι η χαμηλή καταναλωτική ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα και οι οικονομικές προκλήσεις εμποδίζουν την πρόοδο, παρά την επένδυση του κλάδου ύψους 410 δισεκατομμυρίων ευρώ (430,05 δισεκατομμύρια δολάρια) στην έρευνα και τον μετασχηματισμό των εργοστασίων έως το 2028.
«Λαμβάνοντας υπόψη την δύσκολη οικονομική κατάσταση, την έλλειψη ζήτησης για ηλεκτροκίνηση από τους καταναλωτές και τις συνεχιζόμενες ανεπαρκείς συνθήκες πλαισίου, πρέπει να αποφευχθούν περαιτέρω επιβαρύνσεις από πιθανά πρόστιμα το 2025», δήλωσε η Μύλερ.
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος της Γερμανίας, στις 25 Νοεμβρίου, δήλωσε ότι παραμένει προσηλωμένο στα όρια στόλου της ΕΕ και στους κλιματικούς στόχους στον τομέα των μεταφορών. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι μια ευέλικτη προσέγγιση ως προς το χρονοδιάγραμμα καταβολής των προστίμων αποτελεί μια βιώσιμη λύση, δεδομένων των τρεχουσών προκλήσεων στην αυτοκινητοβιομηχανία.
«Διαφορετικά, η ασφάλεια σχεδιασμού που απαιτεί η βιομηχανία θα εγκαταλειφθεί και οι κατασκευαστές που εφαρμόζουν τους στόχους θα μειονεκτήσουν», δήλωσε εκπρόσωπος του υπουργείου στο Reuters.