Από τα μέσα του 2025, οι συμμετέχοντες στο έργο ALIKE θα ξεκινήσουν σταδιακά δοκιμαστικές λειτουργίες για αυτόνομη μετακίνηση on demand στo Αμβούργο. Η επιχειρησιακή ζώνη θα εκτείνεται σε όλο το κέντρο της πόλης. αυτόνομη οδήγηση
Το έργο σχεδιάζει να δοκιμάσει έως και 20 αυτόνομα ηλεκτρικά μινι-λεωφορεία, τα οποία θα μπορούν να καλούνται μέσω μιας εφαρμογής και θα μεταφέρουν τους επιβάτες στον προορισμό τους. Θα χρησιμοποιηθούν δύο μοντέλα: το Holon Mover, ένα μεσαίου μεγέθους λεωφορείο, και το Volkswagen ID.Buzz AD, εξοπλισμένο με προηγμένους αισθητήρες. Η δοκιμαστική περιοχή, περίπου 37 τετραγωνικών χιλιομέτρων στο κέντρο του Αμβούργου, έχει ως στόχο τη συλλογή πραγματικών δεδομένων κυκλοφορίας και την ανάδειξη της αυτόνομης μετακίνησης. Αρχικά θα υπάρχουν οδηγοί μέσα στα οχήματα, οι οποίοι θα επεμβαίνουν, αν χρειαστεί.
Το καλοκαίρι του 2025, η Moia θα αναπτύξει μονάδες προπαραγωγής του ID.Buzz AD, το οποίο χρησιμοποιεί τεχνολογία Mobileye. Η έκδοση παραγωγής θα προσφέρει αργότερα περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές. Τα οχήματα Holon θα βγουν επίσης στους δρόμους στα μέσα του επόμενου έτους. Τα ευρήματα θα υποστηρίξουν μελλοντικές εμπορικές υπηρεσίες ridepooling, συμπληρώνοντας τις παραδοσιακές δημόσιες μεταφορές.
Το έργο, το οποίο επιδοτείται με συνολικά 26 εκατομμύρια ευρώ, έχει προγραμματιστεί να διαρκέσει τρία χρόνια και χωρίζεται σε τρεις κύριες φάσεις: Στην προπαρασκευαστική φάση, πραγματοποιήθηκε πρόσφατα λεπτομερής σχεδιασμός του έργου και ανάπτυξη λογισμικού. Στην τρέχουσα φάση, τα οχήματα συνδέονται με το λογισμικό. Λαμβάνονται επίσης οι άδειες για τα οχήματα και την περιοχή λειτουργίας. Η αυτόνομη υπηρεσία μεταφοράς θα ξεκινήσει το 2025.
Το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καρλσρούης (KIT) θα διεξάγει ταυτόχρονα έρευνα για την αποδοχή των αυτόνομων οχημάτων από το κοινό, ξεκινώντας με έρευνες για τη μέτρηση των στάσεων και των αναγκών. Ο Γερουσιαστής Μεταφορών του Αμβούργου, Dr. Anjes Tjarks, θεωρεί την πρωτοβουλία αυτή καθοριστική για τη διαμόρφωση των μελλοντικών δημόσιων μεταφορών, προσφέροντας μια γέφυρα μεταξύ των παραδοσιακών υπηρεσιών και των ατομικών αναγκών, μειώνοντας παράλληλα την εξάρτηση από τα ιδιωτικά αυτοκίνητα.
Το Αμβούργο κατέχει ηγετική θέση στην Ευρώπη σε αυτόν τον τομέα, με το Βερολίνο να ακολουθεί. Η Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) έχει συνεργαστεί με τη Moia για παρόμοιες δοκιμές του ID.Buzz AD.
Πηγή https://getelectric.gr/