Τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) αντιπροσώπευαν πάνω από το 14% των νέων πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Καθώς τα EV συνεχίζουν να κερδίζουν δημοτικότητα, πολλοί πιθανοί αγοραστές ανησυχούν για το πόσο καλά λειτουργούν τον χειμώνα.
Όπως και οι άνθρωποι, τα αυτοκίνητα προτιμούν τις ήπιες θερμοκρασίες και το κρύο θα κάνει όλα τα αυτοκίνητα – βενζίνης, ντίζελ και ηλεκτρικά – να λειτουργούν λιγότερο αποδοτικά. Μια άδεια μπαταρία, ένα ελαττωματικό δυναμό ή ένα πρόβλημα με τη μίζα μπορεί να οδηγήσει ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) να δυσκολεύεται να ξεκινήσει τον χειμώνα, ενώ οι χαμηλές θερμοκρασίες μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Όταν πέφτει η θερμοκρασία, μειώνεται η αυτονομία, αλλά και η χωρητικότητα της μπαταρίας. Η χωρητικότητα είναι ουσιαστικά η ποσότητα ενέργειας που μπορεί να αποθηκεύσει η μπαταρία και πόσο γρήγορα μπορεί να την αποφορτίσει, επομένως η επαναφόρτιση θα διαρκέσει περισσότερο. Στο ακραίο κρύο, μπορούν επίσης να επηρεαστούν τα σημεία φόρτισης και το αποτέλεσμα μπορεί να είναι ένας σημαντικά πιο αργός χρόνος φόρτισης, επομένως μπορείτε να περιμένετε να περάσετε περισσότερο χρόνο στους σταθμούς φόρτισης κατά τη διάρκεια του χειμώνα.
Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων λειτουργούν αποθηκεύοντας και απελευθερώνοντας ενέργεια. Ο ψυχρότερος καιρός επιβραδύνει τη συνολική διαδικασία χημικής αντίδρασης και την απόδοση της μπαταρίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν επηρεάζονται όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον ίδιο βαθμό. Η Νορβηγική Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (NAF) διεξάγει τακτικά δοκιμές αυτονομίας χειμώνα και καλοκαιριού σε EV για να διαπιστώσει πώς αποδίδουν. Στην πιο πρόσφατη χειμερινή τους δοκιμή, 29 αυτοκίνητα οδήγησαν σε συνδυασμό αστικών και αγροτικών δρόμων σε θερμοκρασίες που κυμαίνονταν μεταξύ μηδέν και -20 βαθμών Κελσίου. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η απώλεια αυτονομίας σε ένα EV μπορεί να κυμανθεί από 10% έως 30% της επίσημης αυτονομίας ενός αυτοκινήτου σύμφωνα με την Παγκόσμια Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (WLTP).
Για να ελαχιστοποιήσετε τον αντίκτυπο των χαμηλών θερμοκρασιών στην αυτονομία, παρκάρετε το αυτοκίνητό σας σε γκαράζ ή σκεπαστό χώρο. Κατά τη φόρτιση κατά τη διάρκεια της νύχτας, μπορείτε να προγραμματίσετε την προθέρμανση πριν από την αναχώρησή σας. Χρησιμοποιήστε θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι αντί για τη θέρμανση του αυτοκινήτου. Βεβαιωθείτε ότι τα ελαστικά σας είναι σωστά φουσκωμένα. Τα EV είναι γενικά προσθοκίνητα ή τετρακίνητα, επομένως θα πρέπει να ανταπεξέλθουν καλά σε χιονισμένους δρόμους, λόγω του χαμηλού κέντρου βάρους τους. Η λειτουργία eco mode είναι χρήσιμη. Τα χειμερινά ή παντός καιρού ελαστικά αξίζει επίσης να εξεταστούν.