Ένας νέος οδηγός κυκλοφόρησε για να βοηθήσει τους κλιματικούς επικοινωνιολόγους να αξιοποιήσουν τη δύναμη της κουλτούρας και να μετατρέψουν την κλιματική ευαισθητοποίηση σε δράση. Το “Pop Culture: Bursting the Climate Communications Bubble” είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ της New Zero World και του H&M Foundation. Αξιοποιώντας δεδομένα από οργανισμούς όπως η Kantar και το Yale Program on Climate Change Communication, καθώς και γνώσεις από τους τομείς της αλλαγής συμπεριφοράς και των δημιουργικών βιομηχανιών, το “Pop Culture” δείχνει πώς οι επικοινωνιολόγοι όλων των ειδικοτήτων μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη κουλτούρα για να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ γνώσης και δράσης.
Το “Pop Culture” τονίζει δεδομένα που δείχνουν ότι οι περισσότεροι άνθρωποι όχι μόνο γνωρίζουν την κλιματική αλλαγή, αλλά ανησυχούν γι’ αυτήν και κατανοούν ότι η ανθρώπινη συμπεριφορά είναι μια σημαντική αιτία. Αλλά τα δεδομένα από μόνα τους δεν εμπνέουν αλλαγή – οι ιστορίες το κάνουν. Ιστορίες συνδεδεμένες με τις εμπειρίες, τις αξίες και τα συναισθήματα των ανθρώπων μπορούν να κινητοποιήσουν την κλιματική δράση με τρόπους που τα δεδομένα δεν μπορούν.
Η αποστολή του H&M Foundation είναι να υποστηρίξει τον κλάδο των ενδυμάτων στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά το ήμισυ κάθε δεκαετία, προωθώντας παράλληλα μια δίκαιη και ισότιμη μετάβαση για τους ανθρώπους και τον πλανήτη. Κλειδί για αυτήν την αποστολή είναι η επικοινωνία, τονίζοντας τις λύσεις, μοιραζόμενοι ιστορίες επιτυχίας και προόδου και επισημαίνοντας τα βήματα που μπορούν να ληφθούν. Αυτό δημιουργεί ένα αίσθημα ενδυνάμωσης – βοηθώντας τους ανθρώπους να νιώσουν ότι, αν και οι προκλήσεις είναι μεγάλες, δεν είναι αδύνατες.
“Είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεργαζόμαστε με την New Zero World, η οποία επικεντρώνεται στη βελτίωση της κλιματικής παιδείας και της αφήγησης ιστοριών στις δημιουργικές βιομηχανίες. Μαζί, στοχεύουμε στην προώθηση κλιματικών αφηγήσεων που θα προκαλέσουν ελπίδα και θα οδηγήσουν σε αλλαγή συμπεριφοράς”, δήλωσε η Karolina Fabó, Communications Strategist στο H&M Foundation.
Ο κύριος συγγραφέας, Ross Findon, διευθυντής επικοινωνίας της New Zero World, δήλωσε: “Πολλές φορές αντιμετωπίζουμε την κλιματική κρίση σαν ένα τεστ, όπου απλώς πρέπει να πούμε στους ανθρώπους τις σωστές απαντήσεις και μπορούν να φύγουν και να την λύσουν. Η αλήθεια είναι ότι πολλά από αυτά που κάνουμε δεν καθορίζονται από το να έχουμε τις σωστές πληροφορίες, αλλά από το πώς δίνουμε νόημα στις πληροφορίες και αυτό είναι ακριβώς αυτό που μας βοηθά η κουλτούρα.”