Η Schaeffler θα προχωρήσει σε απολύσεις 4.700 εργαζομένων στην Ευρώπη, καθώς η βαθιά κρίση στον όμιλο Volkswagen και άλλους Γερμανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων επηρεάζει αρνητικά τις αλυσίδες εφοδιασμού τους.
Η Schaeffler δήλωσε ότι η μεγαλύτερη μείωση προσωπικού θα πραγματοποιηθεί στη Γερμανία, με σχέδια να απολυθούν περίπου 2.800 άτομα σε δέκα εργοστάσια. Οι υπόλοιπες απολύσεις θα λάβουν χώρα σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων δύο κλεισιμάτων εργοστασίων, ανέφερε η Schaeffler χωρίς να κατονομάσει τις τοποθεσίες.
Περίπου 1.000 θέσεις εργασίας θα μειωθούν μέσω μετακινήσεων σε άλλες θέσεις εργασίας, μειώνοντας τις καθαρές απολύσεις σε 3.700 άτομα, ή 3,1 τοις εκατό του συνολικού αριθμού εργαζομένων της Schaeffler που ανέρχεται σε 120.000 άτομα, ο οποίος έχει αυξηθεί μετά τη συγχώνευση της με τον ειδικό σε ηλεκτρικά κινητήρια συστήματα Vitesco.
“Η απόφαση λαμβάνεται ως απάντηση στο απαιτητικό περιβάλλον της αγοράς, την αυξανόμενη ένταση του παγκόσμιου ανταγωνισμού και τις συνεχιζόμενες διαδικασίες μετασχηματισμού που επηρεάζουν τη βιομηχανία ανταλλακτικών αυτοκινήτων”, δήλωσε η Schaeffler σε ανακοίνωσή της στις 5 Νοεμβρίου.
Η Schaeffler και άλλοι Γερμανοί κατασκευαστές ανταλλακτικών έχουν δει τις πωλήσεις τους να μειώνονται εν μέσω της πτώσης της βιομηχανίας αυτοκινήτων, η οποία έχει αναγκάσει τους ομίλους Volkswagen, Mercedes-Benz και BMW να επανεξετάσουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.
Ο όμιλος VW, ο μεγαλύτερος πελάτης της Schaeffler, εξετάζει για πρώτη φορά κλεισίματα εργοστασίων στη Γερμανία και βρίσκεται σε διαμάχη με τα συνδικάτα σχετικά με μια μείωση μισθών κατά 10 τοις εκατό.
Άλλοι Γερμανοί προμηθευτές έχουν επίσης εκφράσει ανησυχίες. Η Robert Bosch προειδοποίησε ότι δεν θα επιτύχει τους οικονομικούς της στόχους φέτος, ενώ η ZF Friedrichshafen μείωσε τις ετήσιες προβλέψεις της τον Σεπτέμβριο και σχεδιάζει να περικόψει έως και 14.000 θέσεις εργασίας έως το 2028. Η Continental σχεδιάζει να αποσπάσει τη προβληματική μονάδα ανταλλακτικών αυτοκινήτων της.
Ο Γάλλος κατασκευαστής ελαστικών Michelin ανακοίνωσε επίσης απολύσεις και κλεισίματα εργοστασίων λόγω της αδύναμης ζήτησης αυτοκινήτων και του φθηνού ανταγωνισμού από την Ασία. Σχεδιάζει να απολύσει 1.200 άτομα και να κλείσει δύο εργοστάσια στη Γαλλία έως το 2026.
Τα κέρδη της Schaeffler για το 3ο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 45% – ο ετήσιος περιθώριο κέρδους παραμένει αμετάβλητος
Τα προσαρμοσμένα κέρδη της Schaeffler πριν από τόκους και φόρους βυθίστηκαν κατά 45% στα 187 εκατομμύρια ευρώ το τρίτο τρίμηνο. Ο προμηθευτής επιβεβαίωσε την πρόβλεψη περιθωρίου κέρδους του για ολόκληρο το έτος στο 5% έως 8%.
Εκτός από την αδύναμη αγορά αυτοκινήτων, η Schaeffler επλήγη το τρίτο τρίμηνο από την πτώση των πωλήσεων στην επιχειρηματική της δραστηριότητα, η οποία κατασκευάζει εξαρτήματα για ανεμογεννήτριες και βιομηχανικούς ρομπότ. Είδε αδύναμη ζήτηση και φθηνότερο ανταγωνισμό στην κινεζική αγορά αιολικής ενέργειας ειδικότερα.
Ως αποτέλεσμα της αδύναμης ζήτησης για εργοστασιακά ρομπότ, η Schaeffler δήλωσε ότι θα θέσει προς πώληση την τοποθεσία βιομηχανικής ρομποτικής Melior Motion.
Θα μεταφέρει τις δραστηριότητες μιας άλλης τοποθεσίας αυτοματισμού βιομηχανίας, της Ewellix, στο εργοστάσιό της στο Schweinfurt και θα κλείσει το εργοστάσιο της Ewellix στην Ταϊβάν. Η Schaeffler είχε αγοράσει τις τοποθεσίες Melior Motion και Ewellix μόλις δύο χρόνια νωρίτερα.
Η Schaeffler αναμένει να εξοικονομήσει περίπου 290 εκατομμύρια ευρώ ($315,4 εκατομμύρια) ετησίως έως το τέλος του 2029 μέσω του σχεδίου αποδοτικότητας, το οποίο θα κοστίσει περίπου 580 εκατομμύρια ευρώ.
Ο προμηθευτής στοχεύει να ενισχυθεί στη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα μέσω της επένδυσης 3,6 δισεκατομμυρίων ευρώ στην απόκτηση της Vitesco Technologies Group, η οποία ειδικεύεται σε εξαρτήματα για υβριδικά οχήματα και έχει ισχυρή παρουσία στην αλυσίδα εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων. Με τη συγχώνευση, η οποία ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο, η Schaeffler αύξησε τις πωλήσεις της στην επιχείρηση ηλεκτροκίνησης σε όλες τις περιοχές.